Monday, March 2, 2009

Me vs HuSBanD...

1. Saya giler durian..asben tak suke and tak boleh langsung makan durian..tapi dier gigih belikan saya buah durian d samping membukakkan kulitnyer..lalu membuang segala bende yang tidak saya perlukan..baikkan dier..saya hanya tau makan saje..ngehngeh..

2. Saya suke segala bentuk mee berkuah..mee kari..laksa..mee bandung..mee jawa..asben tak suke langsung..tapi dier leh makan..sekadar makan jer la..saya banyak kali gak masak laksa..dier hanya makan sekali jer tanpa teringin nak tambah lagi..pastu mesti mintak nasik...alasan-laksa tak kenyang...:'(

3. Saya jenis suke makan bende berulang..asben tak langsung..dier hanya makan sesuatu makanan tuh sekali jer..either tambah or tak..e.g: saya suke wat sambal ikan bilis ngan kacang which is tahan lama kan..then..esok luse pon makan lauk yg sama sebab suke..but asben..walo dier suke..dier tetap takkan makan bende yang sama ulang kali..alasan-tu lauk semalam..:P

4. Saya suke air suam...asben suka air manis..suke sangat..saya selalu pesan kat dier kurangkan manis..tapi die degil..sibbaik dier tak suke chocolate cam saya..

5. Saya tak kisah minum pape air yang tak sejuk..tapi asben..mesti kene ader ais atau pon rasenyer sangat sejuk..or else..haruslah betul2 panas...yer..asben saya kadang cerewet pasal aper yang masuk dalam perut dier..

6. Saya suke gi pasar malam sebab macam2 ada..saya leh li kebab, roti john, murtabak, yong tau foo, tau fu fa, jagung bakar..ecetra..ecetra..asben saya..tak suke..tapi dier terpaksa pegi jugak hanya untuk temankan satu2nyer wife dier..pastu tetap la membeli makanan kat feberet place dier..alasan-kat pasar malam tak sedap...uhuhuhuhu...

7. Saya suke anything related to ikan bilis..asben plak tak la tak suke tapi..sangat memilih..n most of the time makanan yg saya masak berasaskan ikan bilis dier kureng suke...yang dier nak..ayam..ayam..ayam...saya muak oke...

8. Kalau nak tengok wayang..cerita yang saya nak tengok selalunyer adalah cerita yang dier tak suke...tapi dier selalu mengalah ngan saya...muakakakaka... cam tuh jugak kalo kat rumah..biler saya nak channel A ni..dier nak channel B..taste kitorang memang tak sama langsung..tapi akhirnya dier tetap mengalah dengan saya..

9. Saya jenis manusia yang masuk tdo cepat..asben tidak...dier suke berjaga sampai tengah malam..layan movie, internet or game..tapi dier suke kalo saya nak masuk tdo..alasan-leh jadi raja depan tv..yerla..permaisuri da pegi beradu..ekekeke..

10. Saya orang yang sangat suke bercakap..kalo dalam kereta on da way nak gi mane..saya bleh cerita everything yang jadi kat opis + luahkan sume perasaan saya...asben hanya setia mendengar walopon hanya..owh ye ker...erk...hermph..pastu...takper..laa..camtu ker... lepas tuh..kalo dier pon ader bende yang nak diluahkan..mesti saya jugak jadi tukang sambung..dier hanya kasik intro saje..

11. Saya orang yang suke berangan..kadang2 melampaui batas yang sepatutnya..something yang tak leh djangkau la kiranya..tapi asben suke berpijak di bumi nyata..dier terlalu serius dengan realiti...tapi saya sebaliknyer..[camne nak explen pon saya tak sure]

12. Saya suke window shopping..tapi asben kalo nak beli something..jumper yang dier suke..terus beli..pastu kalo nampak yg lain pon dier da tak kesah daa...

13. Saya suke giler warna merah..tapi asben tak suke langsung merah..dier suka kaler hitam..so...deco rumah is black+red....

14. Saya suke jogging tapi asben tak hingin nak join..selalu saya paksa...saya rasa seronok jalan2 tapi tasik amik angin segar d pagi ahad..tapi asben suke....TIDO d pagi ari...uhuhuhuhu...

15. Saya suke bertangguh dalam ape jugak hal..tapi asben suke do on the spot..kadang bende tuh bagi saya tak perlu buat lagi..tapi dier cepat nak selesaikan..alasan-tak suke la ader to do list..pening pale pk...

Huuh..itula saya n asben saya..kami berbeza dari banyak segi..tapi itu la yang membuatkan kami serasi...:)..caucincau...

3 comments:

Anonymous said...

tula org kata 'opposite attracts' :)

Zezzatty said...

Oyo..no 2 - tu fevret asben aku

no 3,6,7,9...sama la kita!eheheh.

oreosz said...

ehehe..tu yg jadi makin serasi kan mb...

ara..same ker..?..kite serasi haa...